Söndag 20120401

Nu var det igen ett tagsen jag skrev något. Blir lite oregelbundet ibland =)

Vi har nu börjat fixa lite på tomten. Har sått lite gräs på ett ställe och L håller på att fixa till jorden brevid de vi sått för att kunna så där med. Så vi får se om det kanskr finns lite gräs i sommar =).
Det finns en hel del att göra på tomten. Ska lägga igen ett dike som vi har haft för avloppet och dagvattnet då det var så mkt vatten. Sen är det en altan som ska byggas nu under våren. Vilket jag hoppas på snart då jag vill ha en altan nu när våren är påväg in.

Med A går det bra. Hon har nu sovit ca 3 veckor utan syrgas. Vilket är väldigt skönt. I början kändes denna dagen väldigt långt borta. Så nu hoppas vi på att det håller sig. Sen har hon haft magsjuka den stackarn. Var dålig i en hel vecka =(. Tur att hon hade lite att ta på. Sen har det kommit ännu 2 tänder till. Så nu har hon 6 tänder 4 i överkäken och 2 i underkäken.
På torsdag är det 10 månader sen hon tittade ut. Vilket känns väldigt konstigt att det redan gått 10 månader. Så snart är våran lilla tjej ett år.
Har inte satt mig ner å sammansatt journalen än.

Själv har man haft föreläsning för transplantationssjuksköteskor i Göteborg om mitt liv som trabsplanterad. Nu i April är det 25 årsen. Sen har jag två föreläsningar till i vår. Nu en i April i Borås, samt en i maj. Tycker det är lika kul varje gång att få berätta om mitt eget liv. Att man faktiskt kan leva helt normalt som transplanterad. Funderar på att skriva en bok. Men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga så är det någon som har kontakter så får ni gärna höra av er =)

I fredags kom mamma och pappa hem från Thailand. Vad jag längtar dit. Men fårhoppningsvis så ska vi nog åka i Nov om inte de så i feb-mars nästa år. Vilket jag verkligen längtar till.

Nää nu ska jag äta lite kladdkaka. Gjorde nytt recept så vi får se om det blev kladdig eller inte ;)


Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, vad härligt för er att slippa syrgasen samt att våren är på väg=) och snart fyller eran goding ett år, tiden går verkligen fort när de väl tittat ut och man fått åka hem =)



2012-04-03 @ 22:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0