Uppdatering om Alva!!

NU har vi varit på Näl i en och en halv vecka. Så nu börjar de kännas bättre. När vi kom förra fredagen den 10 Juni, fick hon en liten infektion tyvärr. Så ALva som brukar låta och skrika så fort man börjar greja med henne som att byta blöja så brukar hon säga ifrån. Men på fredagen så sa hon inte något alls och hela hon var som en geleklump. När man lyfte på armen så stretade hon inte emot de minsta utan armen bara föll rakt ner. Vilket aldrig hänt tidigare.
Så de var en väldigt jobbig helg, och så typsikt att hon blev dålig isamband med flytten gjorde ju inte fytten bättre.
Så hon fick komma tillbaka till CPAPEN som hon hade klarat sig utan i gbg.

Hon blev som tur var bättre varje dag som gick. Men hon hade stängda ögon i två dagar och var helt tagen =(.
Men nu är vi på bättringsvägen och hon är tillbaka i sitt vanliga bestämda temprament som hon haft sedan hon föddes. Hon ligger inte still i sängen. Utan de ser ut som att hon står i brygga ibland. Hon behöver fortfarande lite hjälp av CPAPEN. Men nu idagarna har hon börjat vara mer och mer utan den. Vilket vi tycker är väldigt skönt att slippa allt sus från den.

Så idag vägde hon 1340g och var 38,5 cm lång. Växt 1,5 cm på 2 veckor.

Detta blev ett kort inlägg denna gången!!!

//Mamma till världens vackraste barn <3


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Är så härligt att höra dej berätta. Det har ju varit en lång och jobbig resa för dej och jag grät när jag fick veta vad som hände förra gången, och blev jätte orolig när jag såg att du hade fött för tidigt. Jag o min sambo hade ju hållt på i 2 år innan vi äntligen lyckades, och jag hade fått gå igenom en hel del missfall och obehagliga undersökningar och piller kurer innan dess, så jag kan delvis tänka mej vad du har gått igenom. Jag vill bara krama dej hårt och pussa dej i pannan och önskar dej all lycka!

2011-06-26 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0