Lillsemester

Nu har jag varit lite lat igen med att skriva i bloggen. Haft ganska mycket de senaste.
Förra onsdagen firade jag och hjärtat 5 år tillsammmans samt att hjärtat fyllde 24 år samma dag. Hade endast hem lite folk på eftermiddagen/kvällen. Bjöda på pastasallad och blåbär och rabarberpaj som efterrätt.

Sen på natten mellan fredag och lördag åkte vi på en liten semester till Hamburg i tyskland vi tog bilen dit. Vi åka via öresundsbron och genom hela danmark med bil. Vi visste att första bron kostade 400 kr för att åka över. Men när vi kom till bron som skull ta oss över till jylland så blev vi lite förvånade att de även här kostade pengar att åka över. 215 danska kronor. Så bilresan blev lite dyrare än vi tänkt oss från början.

De var inte svårt att hitta till Hamburg, men väl inne i Hamburg tog de 1½ timme att hitta hotellet vi skulle bo på. Vi hade glömt kartan hemma i Sverige. Så vi fick ringa hotellet och be dem hjälpa oss hur vi skulle köra för att komma rätt.

Det var ett helt okej hotell. När vi skulle gå ner till centrum efter att vi checkat in, så kom vi på en gata där de var sexaffärer hela vägen ner. Men väl nere i centrum var de jättefint och mysigt. Tur med vädret hade vi också de var 24 grader när vi kom ner. Så vi satte oss och solade lite, samt gick och tittade runt.
På kvällen blev de middag på hotellet, som avslutades med ett varmt bad. Vilket var väldigt avslappnande då jag inte har detta hemma.

Söndagen åka vi nog våran dyraste frukost hittills. Då vi båda har allergi så kunde vi inte äta så mycket av frukosten. Jag åt fruktsallad och en kopp kaffe, hjärtat åt 2 vita rostbröd med skinka och en kopp kaffe. När vi skulle checka ut och betala garaget som inte ingick i rumkostnade frågade han som tod i receptionen om vi ätit frukost. Ja svarade vi. Då blir de 45 euro. Garaget kostade 9 Euro, så de resterande var vår stora frukost. Vilket blev en väldig chock för oss, vilket vi inte heller räknat med då vi trodde att de ingick i priset när vi bokade hotellet.

Iväg kom vi tillslut lite chockade, sen skulle vi hitta affären som vi skulle handla i. Tog ca 1 timme att hitta den affären också. Men vi fick tillslut allt vi skulle ha. Sen bar de av hemåt igen.
De var en mysig lite tripp.

I mändags skulle jag ha föreläsning för undersköteskor från hela sverige. Fick vet när jag var färdig att de var 96 st som satt och lyssnade på mig. Plus 4 st andra föreläsare så de var en del personer. Tur att jag fick reda på de i slutet iallafall.

Nu sitter jag framför tv:n efter en laxsallad. Skulle egentligen behövt springa idag men kom iväg sent från jkobbet och var sedan tvungen att handla så klockan blev så mycket samt att jag var så hungrig. Så de får vänta tills imorn då blir de verkligen löpning. Ska strax ta fram jordgubbar och lite sojamjölk att mysa med. Hjärtat är på jobbet och kommer hem i natt vid kl 04.00. Då jag sover som bäst hoppas jag =).

Nää...nu ska jag nog allt ta och hämta jordgubbarna =)

Kommentarer
Postat av: kicki

Oj,det var många Nenne.Men så fick dom ochså en intressant föreläsning av dig.Duktig du är. kram Kicki :)

2009-05-28 @ 22:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0