Min födsel och början på min sjukdom..

Torsdagen den 5/12-85 föddes jag. Klockan var 07.39 på morgonen. Jag föddes under normala förhållanden.
På andra dygnet upptäckte vårdpersonalen på avdelning 14 BB/Östra sjukhuset att jag fått gulsot, (bilirubinet var på ca 212). Men fick åka hem som vanligt på måndagen efter.

När det hade gått en hel måndag och jag var fortfarande gul, så tog mamma och pappa med mig till Östra sjukhusets akutmottagning. Där blev jag undersökt av en läkare som tog nytt blodprov (bilirubin), som låg på samma som på BB.

Jag blev inlagd för uttredning på avd 25. Utredningen på mig tog tre veckor, sen kom läkaren och berättade för mamma och pappa att jag led av en leversjukdom som heter Gallvägsatresi (Billiär atresi), vilket innebär att jag saknade gallgångarna från levern till tarmen. Då berättade läkaren även att de kunde bli tal om levertransplantation, men först skulle dem försöka göra nya yttre gallgångar ( Operationen kallas Kasai).

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härlig blogg =)

Spana in min och lämna en kommentar.

2009-01-28 @ 21:18:36
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0