1 ½ år kontroll på neo (korrigerat)

Idag skulle vi på neo-kontroll med Alva. Då hon snart är 1 ½ år korrigerat.
 
Mätning, vägning och att ta huvudomfång var inte alls roligt. Var väldigt arg =(.
Men fick allt utom huvudomfånget.
Hon vägde 11,5 kg är 79 cm lång. Så hon ligger jättebra med för den korrigerade åldern. Inte så långt efter okorrigerade heller som tur är.
Läkaren blev lite chockad över att hon kunde räkna till 3, stå på ett ben korta stunder och även nästan hoppa jämfota. Så det var kul att han var nöjd med henne. Så nu ska vi inte dit fören om ett år då hon skulle vara 2.5 år.
 
Precis innan vi skulle åka så kom våran kvalitetsansvarige och kollade på lite fel som vi hittat nu när vi bott i huset ett tag. Det största är att det droppar vatten från "taket" å altanen. Det heter något annat men kommer aldrig ihåg det. Så han sa att dem skulle komma hit och fixa det direkt innan det blir förstört eller innan det letar sig in i huset/vinden. Men kontaktade byggfirman i måndags. Så har dem inte hört av sig på måndag, så ringer igen till dem å ligger på. Det blir ju bara värre för dem om dem måste ta bort mkt och även för oss. Blir så trött på att dem aldrig kan ringa iallafall å säga att dem fått mailet å kommer förbi så fort dem kan. Men näää då skiter dem i att ringa. Men mig kommer dem inte undan, hör han inte av sig så får väl vår kvalitetsansvariga jaga dem isåfall. jaja, sluttjötat om det nu.
 
Imorn är det en vecka kvar till Alva ska operera bort sina polyper i näsan. Kommer bli så skönt för henne kan jag tänka mig. Hon låter tätt hela tiden och sover oroligt vissa nätter å snarkar mkt. Hoppas så att hon ska få det bättre efter det. Men då blir det väl ännu mer fart på henne när hon sover hela nätter gott =)
 
På lördag ska vi på dop till lilla E. Har köpt en väldigt bra present (tycker jag). Kan inte säga nu vad det är men ska lägga upp bild på den efter lördag. Så får ni se vad fin present =)
 
Nää nu ska jag nog gå å göra L:s mackor till imorn. Då han ska upp vid 04 i natt för att jobba.
 
 
Min lilla tjej börjar bli väldigt stor nu. Här är hon i graviditetsvecka 36 (tror jag)
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Underbart att höra att hon ligger bra till på kurvorna och utvecklas som hon ska =) Man blir så glad!

Men tråkigt med huset, aldrig roligt när det krånglar och speciellt inte med hantverkare som aldrig hör av sig eller dyker upp när dem ska! Hoppas det ordnar sig..

2013-02-06 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0