Minnen från förra året

Idag för exakt ett år sen låg vi inne på specialförlossningen hade precis fått ett dropp som skulle stanna av värkarna. Det hade nog precis stängts av vid denna tiden. Då hade jag inte så mkt värkar/sammandragningar. Men det höll bara någon timme innan sammandragningarna började igen. Sen på kvällen började jag få ont i magen igen. Men inte så farligt så man trodde att något var fel. Samt att sammandragningarna kom ca var 20 min. Vilket inte barnmorskan tyckte va konstigt heller.
Så jag fick 2 st panodil och somnade sen gott.

Har det mycket bättre å lugnare nu. Sitter nu i soffan å precis ätit jordgubbar =)
Men minnena spelas upp i huvudet och alla tankar som vanligt vad man hade kunnat gjort annorlunda. Men tror dock inte att hon hade stannat så många dagar till även om jag hade åkt in på torsdagen den 2 juni när jag tyckte att det tryckte på lite neråt i några sammandragningar den kvällen. Men tänkte då att det var nog igen fara, eller att jag kanske skulle bett att få göra ett CTG på kvällen/natten till lördagen när jag hade ont i magen (nästan som mensvärk fast ändå inte). Vilket jag hade sagt till mig själv att jag skulle söka eller göra något när jag kände mensvärksliknade smärta, eftersom jag hade typ mensvärk 2 dagar innan Malte kom. Men när man väl är i samma sits så blir man så osäker och eftersom jag var på sjukhuset å precis nästan hade gjort ett CTG så sa jag bara att jag hade ont i magen å inte att det kändes som lätt mensvärk. Men men, som sagt tror att hon bara hade stannat några dagar till då jag hade så höga njurvärden å va svullen. Så dem hade nog fått ta ut henne ganska snabbt ändå eftersom dem misstänkte havandeskapsförgiftning.

Men nu njuter vi av livet tillsammans med vårt mirakel.

Kommentarer
Postat av: Fia

Stort Grattis till ert Mirakel! Är så glad för att ni har er fina dotter på jorden!

2012-06-05 @ 14:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0