Namninsamling till att prematurer ska få försäkring

Nu sitter man ensam i soffan. Dem två andra sover gott. Skönt med lite egen tid också. Kunnat kolla runt på nätet i lugn å ro. Idag har vi haft besök av vänner. Vilket var trevligt.

Imorn ska jag nog i väg en stund och kolla på lite kläder. A ska döpas om 2 veckor så jag behöver ha något nytt och snyggt på mig då. Ska även börja baka tårtorna till dopet då vi inte kan köpa tårtor pga av våra allergier. Ska förbi tårtdecor affären imorn i kungälv i så fall å kolla på lite grejer att dekorera tårtorna med. Ska ju vara fint på dopet. =)

Satt idag när jag läste en blogg om en lite flicka som är född i v 23+1 där mamman skriver om hennes tid på neo. Blev med sug på att skriva ner A:s tid på Neo, men var ju bara duktig de första dagarna att skriva dagbok, sen blev det för mycket för mig när det hela tiden gick upp å ner. Så imorn ska jag ringa och be om hennes journal så jag kan skriva ner. Mina egna tankar och känslor kommer nog tillbaka snabbt när jag väl läser vad sjuksköterskorna och läkarna skrivit. Dem kommer nog aldrig försvinna. Dagarna då man vaknade och kände att gråten satt i halsen så fort man slog upp ögonen utan att det var något speciellt som hade hänt eller när minsta lilla förändring med A som gjorde att man bara brast. Så det får bli mitt projekt nu att skriva ner hennes resa till idag,

Syrgasen är nu tillbaka som den var innan vi åkte in på sjukhuset på nyårsdagen. Vilket är skönt så nu hoppas vi att de går helt åt rätt håll. Så vi blir av med den snart.

Sen får gärna så många som möjligt skriva på denna namninsamlingen för att även prematurbarn ska få ha rätt till att bli försäkrade. A kommer nog aldrig få ha någon riktig försäkring, kanske olycksfall om vi har tur. Men när hennes lungor mognat klart så kommer hon vara som vilket friskt barn som helst. Hur svårt kan det vara för försäkringsbolagen att förstå det...hmmm.. och dem som säger att dem kollar individuellt. Nää det gör dem verkligen inte utan dem drar alla över en gräns. Kollade på plus om det i höstas. Har sagt det när försäkringsbolagen ringt, men då låter ju alla som att dem är de bästa och att man gör en individuell bedömning. ska ansöka men vet att jag kommer få avslag ändå.

Här är sidan som så många som möjligt gärna får skriva på:
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6219

nu ska jag med hoppa i säng.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Vilka runda goa kinder hon har! Så otroligt söt o ser så välmående ut:-)

Vi fick ingen försäkring på Sander heller men bästa alternativet för oss var att gå via barnens farmor o facket. Folksam försäkrar även prematurer o började m det efter att debatten blossat upp. Genom facket kan de inte neka o vi får ett förmånligare pris. Försäkringen täcker inte hans lungproblematik eller saker som kan härledas till att han är prematur men gäller andra sjukdomar o olycksfall. De andra bolagen kunde bara erbjuda olycksfall. Folksam har dessvärre ett halvårs karens men bättre än ingen försäkring alls tycker jag! Värt att kolla upp för er del kanske!

Konstigt att farmor kunde stå på försäkringen via facket men bra att det fungerar så då varken jag el D är med i facket.

Stor kram till er!

2012-01-19 @ 08:47:24
Postat av: Anonym

2012-01-19 @ 09:16:09
URL: http://bjhg uh juhuhi hbki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0