29 April 1987 - 29 April 2012 = 25 ÅR

Ja idag är det 25 år sen jag blev levertransplanterad. Hade aldrig själv riktigt trott att den skulle hålla så länge. Men inte äns läkarna vet hur länge man kan ha en och samma lever innan man måste byta igen. Jag har nu bestämt mig för att jag ska försöka bli den som levt längst med samma lever i Sverige. Vet dock inte hur många år det är nu. Måste ta och kolla upp det =)

Men nu sitter jag här 25 år senare frisk och med en underbar dotter, sambo och ett nybyggt hus. Tror inte mamma och pappa hade dem bilderna framför sig just denna dagen. Utan dem var bara glada över att jag fick chansen att få en ny lever och då fick en ny chans att överleva. Vilket jag inte hade gjort om jag inte hade fått en ny lever.
Kan bara tacka den familjen som lät donera sin sons organ. För utan deras beslut hade jag nog inte suttit här idag.

Så ni som inte anmält er till donationsregistret gör det nu och vänta inte. Det finns så många i Sverige som väntar på organ. Så gör en god gärning idag och anmäl er där.  http://www.socialstyrelsen.se/donationsregistret/anmalan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0