Att köpa nalle till sitt änglabarn...

Tills slut hade vi bestämt oss för att skicka med en liten nalle i kistan med Malte. Så han hade något att gosa med där uppe i himlen. Vi hade ju inte köpt något innan utan vi ville avvakta. Men nu skulle vi ta de stora steget efter allt som hänt och gå in och köpa en nalle till Malte. Vi gick bara in i en affär i Kungälv. L hittade nallen som var så söt och otroligt mjuk. Betalade och gick sedan direkt till bilen. Märkte på L att han tyckte de va jobbigt då han gick ut ur affären direkt när han hade valt nallen. När vi satte oss i bilen så brast de totalt för L. Kunde inte heller hålla tillbaka tårarna. Vem kan egentligen de när man ska köpa en nalle till sin son som inte finns hos en.
Sen när vi hade samlat oss igen så körde vi till östra sjukhuset där vi skulle lämna nallen till G i sjukhuskyrkan. När vi väl kom fram och träffade G och jag lämnade över nallen brast de totalt för mig. Kunde inte hålla tillbaka tårarna och gråten. Just då blev de så himla verkligt att han inte fanns oss hos och att vi hade köpt en nalle till vår älskade son som skulle kremeras vilken dag som helst. Hade ju bara gått och tänkt att vi skulle köpa goa nallar till vårt barn, men absolut inte till ens ängla barn. Jag bara grät hela väg ut från sjukhuskyrkan och hela vägen hem. Men de vill verkligen inte ta slut där heller utan inte fören ca 3 timmar senare slutade jag gråta. Så detta var en jobbig dag.


Ca veckan efter fick vi ett brev från kyrkogården att Maltes aska var spridd. Men de hade blivit lite fel. Vi hade valt en minneslund på en kyrkogård där vi ska bygga hus. Men G ringde och sa att de hade blivit ett missförstånd. Hälp tänkte jag då. Va har nu hänt?? Men de var inte så farligt som jag trodde utan blev till de bättre. De var tydligen så att de hade två minneslundar vilket vi inte visste. De har en som man gräver ner urnan och en där de sprider askan. Vi visste bara om den där de gräver ner urnan. Men G hade skrivit på pappret spridning av askan som de alltid gör. Och då hade de på kyrkan tolkat de precis ut efter orden och spridit askan på den andra minneslunden. Men innan vi visste hur de såg ut på den andra så blev man lite skeptisk och irriterad. Vi tyckte ju de va så fint på den minneslunden vi hade bestämt oss för. För vi ville bara att de skulle vara så bra för Malte som de går att göra. Men L:s mamma känner en som jobbar på kyrkogården och han sa att han tyckte de var bättre på den minneslunden som Malte hade blivit sprid. Så vi litade på honom.


Du har rest till en värld
Långt bort men ändå så nära
Där en ängel ska finnas hos dig
Var inte rädd
En plats där tiden står still, där du kan leka hur länge du vill
För där godheten rå´r är du trygg och varm

Men det kommer en dag då vi ses du och jag
Trots det mörka som hänt brinner ett ljus som du tänt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Längtat har jag
så länge till dig
Somnar i stillsamt behag
I varje dröm
så finns du hos mig
Du bor i mitt hjärtas slag

För du är det barn som jag inte har
men varje minut finns du här
Jag känner dig väl
fast du inte finns
Jag älskar och håller dig kär
i min dröm

Livet är tungt
men hoppet består
Smärtan får inte ta vid
Tomheten drar
men lämnar ett spår
av sorg i min längtan till dig

 

PUSS MAMMA <3


Kommentarer
Postat av: Christèl

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

När en blomma bryts av

i sin vackraste blom

då blir marken så trist

och så fruktansvärt tom.

Men kanske ändå

att det någonstans finns

en äng eller undangömd skreva,

dit blommor som brutits för tidigt

får komma och fortsätta

växa och dofta och leva…



Inte kan väl den blomman

förvandlas till stoft

som av himlen har fått

både färger och doft?

Men kanske ändå

att det någonstans finns

en kärlek som allt kan förklara:

att den som har gjort

den blomman en gång

nu vill ha den tillbaks

för han kan inte mer

vara utan den bara…



Atle Burman

Ur diktsamlingen: "En källa av ljus"



I mitt hjärta leker er lille gosse med min lilla tjej... En konstig tanke då min "lilla tjej" nu skulle varit nästan 10 år gammal. I mitt hjärta växer Anja så långsamt... fast jag kan ju se på hennes jämnåriga hur det skulle kunna ha varit...



All min värme & kärlek till dig, Nenne... Jag vet att det är tufft och att det gör fysiskt ont...



Stor Kram, Christèl

2010-11-22 @ 20:52:28
Postat av: Kicki

En sån vacker dikt Christel.

<3 till dig Nenne.

Kram

2010-11-22 @ 21:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0