Kopplas ur respiratorn var lite jobbigare än vad de var tänkt

Fredag 8/5 -87.

Idag var de en stor och jobbig dag på samma gång. Skulle kopplas bort från respiratorn. Kl 10.00. kopplade de bort respiratorn så jag fick andas själv, men inte fören vid kl 11.30 tog de bort tuben. Jag ahde mycket slem att suga. Fick också sitta uppe i mamma och pappas famn 3 ggr under dagen. Gud va skönt de var att känna mänsklig värme igen efter att bara legat i sängen. Allt efter som dagen gick blev jag mer tung andad och orolig. Personalen vara nere på avd 27 och lånade en vagn för att se om det kunde lugna mig, men de hjälpte inte. Mamma och pappa åkte hem vid kl 23.00 hade fortfarande inte somnat eller kommit till ro. Vid kl 01.00 satte de tillbaka respiratorn och jag fick även lite lugnande och somnade sendan en stund iallafall.

Lördag 9/5 -87

Låg fortfarande kvar i respiratorn när mamma och pappa kom till mig. Men vid kl 12.30 lät de mig andas själv igen, fast med tuben kvar. Var väldigt orolig och pappa ville testa att lägga mig i vagnen idag med för att se om de kunde lugna mig. Vilket de gjorde idag. Skönt att få ligga i vagnen lite. Men på kvällen ville läkaren att jag kopplades tillbaka till respiratorn för att jag skulle få vila. Har fått feber igen. Vad är de nu som spökar då??

Söndag 10/5-87

Blir liggandes i respiratorn hela dagen idag. Febern vill inte ge med sig. Läkarna kom förbi och drog sårdränen som var hysat nysatta, ifall de var dem som bidrog till febern. Idag kom farmor och farfar på besök, då var jag lite piggare.

Måndag 11/5-87

Fortfarande hög feber. Men nu hade de fått svar på vilken bakterie som orsakade febern. Blev insatt på nytt antibiotika. Morfar och Mormor kom på besök idag.  Fick lite leksaker av dem =). Även idag blev de en hel dag i respiratorn

Tisdag 12/5-87

Idag hade febern gått ner lite till 38.5 grader. Idag gjordes ett nytt försök att ta bort respiratorn. Vid kl 11.30 lades jag ur respiratorn och kl 19.00 togs allt bort, vilket verkade fungera bra. Idag kom min morbro och hans tjej på besök fick även lite saker av dem. =) Var väldigt pigg och allert idag.

Onsdag 13/5 - torsdag 14/5 -87

Idag är jag nästan helt feberfri, samt att jag har andats helt själv hela natten och dagen själv, jippie äntligen slipper jag tuben i halsen.
På torsdagen flyttades jag äntligen ner till avd 25. Var orolig isamband med flytten. Men blev snabbt lugn igen. Läkarna kom förbi och lyssnade på lungorna och kände på min mage. Allt var bra =).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0