Den långa väntan på en ny lever!

För att hålla mig i bra skick under väntan på att de skulle bli en levertransplantation fick jag jag extra näring med vitaminer i (intralipid) som jag fick via blodet. Samt fick jag äta en välling som heter Pregestemil som vara rena dunder maten för mig som var så liten och klen. Med hjälp av pregestemil gick jag från 6,2 kg som jag vägde vid 8 mån till 11 kg som jag tillslut vägde vid 16 månaders ålder.

I November - 86 blev jag uppsatt på transplantationslistan. Det fanns två listor en akut och en barnlista. Jag blev uppsatt på barnlistan eftersom jag mådda så bra.  I December -86 åkte mamma till Sahlgrenska sjukhuset och hämtade en sökare som skulle pipa då de var en lever som skulle passa mig. Detta var en trygghet för mina föräldrar att veta att sjukhuset kunde få tag på dem. Vi levde precis som vilken familj som helst.

Här kommer lite bilder som tillhör de tidigare inläggen också:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0